Fitness omyly

30. května 2009 v 19:33 | Capy |  Rady a Tipy
Při pomalém běhu se spálí nejvíce tuku.
Omyl!


Pokud se zajímáte o cvičení, jistě už jste mnohokrát četla a slyšela, že k optimálnímu spalování tuků dochází při 60-80% maximální tepové frekvence, což je poměrně mírné tempo. Uvádí se, že jej poznáte tak, že si např. při běhu můžete povídat, aniž byste se zadýchala. A možná i vám v hlavě vrtá otázka:
přece není možné, že při pomalém běhu zhubnu víc než při rychlém?
Tady je odpověď: i vědci se domnívají, že to vše je jen velká pověra. Tělo spaluje tuk v případě, že váš denní energetický výdej je vyšší než příjem, pak "sahá" do svých zásob. Tento deficit můžete vytvořit např. &nbspzvýšením energetického výdeje, což se děje také při sportu. &nbspPři nízkém pulsu - tedy při pomalém tempu - sice vaše tělo kalorie spaluje, ale samozřejmě méně, než při rychlém tempu. Při intenzivním tréninku tělo vyprazdňuje svoje zásoby sacharidů a tuků a tento pozitivní efekt pokračuje i určitou dobu po skončení tréninku, resp. podkožní tuk se začíná odbourávat až několik hodin po začátku sportovní činnosti.
(volně podle Prof. Dr. Walter Schmidta z Univerzity v Bayreuthu)
Tuk se začíná spalovat až po 30 minutách cvičení
Omyl!
Která z nás má dnes času nazbyt! Možná i vy jste si už mnohokrát řekla: teď bych měla čtvrt hodinky volno, ale přece nemá smysl na takovou chvilku vytahovat rotoped. Stejně se tuk spaluje až po 20 - 30 minutách cvičení. Tolik času nemám, radši si přečtu časopis!
Jenže pozor! "Zázračná" hranice, za kterou začínáme při cvičení spalovat tuk, je další z řady hloupostí. Již od první sekundy, kdy se začneme hýbat, se v těle uvádí do chodu řada mechanismů, které slouží ke spalování kalorií. Je ovšem pravda, že až po 20-30 minutách je dosaženo optimálního spalování.
Po skončení sportovní aktivity navíc zůstává látková výměna zrychlená po dalších přibližně 24 hodin.
Takže každá chvilka strávená pohybem je vám k dobru!
(volně podle Prof. Dr. Waltera Schmidta z Univerzity v Bayreuthu)
Jen neustálá dřina je zárukou úspěchu
Omyl!
Věděly jste, že o úspěchu tréninku rozhodují pauzy? Určitě to znáte: konečně jste se rozhodla něco se sebou udělat a s obrovským nadšením jdete tři dny po sobě běhat, cvičit nebo plavat. A čtvrtý den si nemůžete ani zavázat boty, jak vás všechno bolí…
Tělo se totiž musí po každém výkonu zregenerovat, a to chce svůj čas: při vytrvalostním sportu 24-36 hodin, při silovém sportu 48-72 hodin a při tréninku koordinace dokonce 72 až 96 hodin. V této fázi dochází k tzv. superkompenzaci a tělo vyjde ze zátěže posílené. Pokud budete tento princip ignorovat, můžete si sportem i škodit.
Chcete-li přesto sportovat denně, uspořádejte svůj program tak, aby se velké svalové skupiny v jednotlivých dnech střídaly a měly čas na regeneraci. Pokud jeden den běháte, zařaďte na další den posilování horní části těla, aby si nohy odpočaly. V pauzách vaše tělo sílí!
(volně podle Prof. Dr. Inga Frobösea, docenta na Vysoké škole sportovní, Kolín nad Rýnem)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Romca Romca | Web | 30. května 2009 v 21:04 | Reagovat

nekde rikaj ze uz za 10 mnut mnoto j jedno ted senehybu temer vubec jsem se na to doslova vysrala...chjooj

2 Peťka Peťka | 3. června 2009 v 6:14 | Reagovat

Prijde mi to jako blbost, je pravda, ze se spaluje ihned po zahajeni cviceni, ale to ze mnoho žen ríka, ze si nenajde hodinu denne na cviceni. jsou to jen vymluvy,

3 Belis Belis | 24. ledna 2017 v 9:06 | Reagovat

Mikiny, které si užijete i při tanci a při různých fitness figurách:

http://www.2skin.cz/damske-mikiny-e17/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama