nejzdravější potraviny – jezte je!

21. června 2009 v 10:40 | Capy |  Rady a Tipy
  • Sója - přestaňte nad ní už konečně ohrnovat nos a dopřejte si ji minimálně jednou týdně. Když ji upravíte jako čínu (samozřejmě ne s notnou dávkou solamylu), nepoznáte, že vlastně nejíte ani kuřecí. Sója poskytuje kostem vápník, chrání před zlomeninami a působí dokonce proti nádorovým bujením.
  • Špenát - neříkejte, že vám není po chuti, s česnekem je velmi zdravý a když na jaře posbíráte kopřivy, budete zdravá jako řípa. Ovlivňuje především tvorbu trávících šťáv.
  • Fazole - obsahují důležité vitamíny (A, B, C, bílkoviny), které jsou pro tělo velmi důležité.
  • Brokolice - to, že je nesmírně zdravá, je už dávno provařené! My vám to stejně připomeneme. Působí zejména proti rakovině střev a konečníku.
  • Dýňová semínka - najdete v nich množství vitamínů A a B, ale také dostatek nenasycených mastných kyselin a olejů.
  • Rajčata - na ně také při sestavování jídelníčku rozhodně myslete. Jsou plná karotenoidů (jedná se o látky snižující riziko srdečních chorob). Patří mezi významné antioxidanty, které zamezují stárnutí.
  • Krůtí maso - jen na zelenině určitě nebudete. Dodá tělu živiny, které se nacházejí pouze v mase a netloustne se po nich.
  • Tuňák - je zdrojem vitamínů a minerálů, které zpevňují cévy.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama