Únor 2010

Jídelníček 27.2.2010

27. února 2010 v 10:15 | Capy |  Jídelníček
Ahujky lidi .. Jak se máte ? :) Já nic moc .. Moje váha ? Je 57,8 :O Takže odedneška se fakt musim opřít do hubnutí (ikdyž dnešní dopoledne je nic moc) .... A hlavně to nekazit večeřemi .. Protože je mám děsně velké.. (duvod proč jsem včera nedopsala jídelnák,k večeři jsem měla 3x čokoládu z kinder vajíčka( 6 pulek čokolády) k tomu 5 menších celozrných chlebu s gronskou pomázánkou(samá majonéza a šunka).. Sice jsem to měla před 18 hod a šla jsem spát po pulnoci ale vrrrrrrr .. .. Vypadá to že se otepluje takže doufám ve 3 věci které mi přnese teplo 1.energii na cvičení 2.zlepšení jídelníčku(mít chutě na méně kalorické věci(zelenina)) 3. dobrou náladu :P .... Dneska ráno jsem se ve sprše otužovala brrr zimaa :D Dělala jsem to jak proto aby se mi zrychlil metabolismus ale i proto abych byla zdravá :P .. Ted tu piju čaj ..Píšu tenhle článek, a zachvilku sem pujdu kouknout na nějaký filmík :) Potom pujdu ke kámošce :) No snad se vám daří líp jak mě ..

Vaše Capy

Jídelníček:

Snídaně: dobrá vláknina + mléko
Svačina: polomáčené oplatky(100g) (ouu)
Oběd:čínské nudle
Svačina2:mega mocmalých čokoládek a mega moc bramburek
Večeře:80g tunáka ve vlastní štáve + 75g celozrnné housky

PS: Dneska večer určitě oběhnu SB ..

Edit21:25 : Omg tak strašnýý :( Kamoška si pro mě připravila občerstavení .. A ještě jsme se dívali na film tak proč do sebe nedostat do sebe několik tisíc kalorií. Ale pohyb jsem dneska měla celkem pěkný .. Jinak se omlouvám plán se změnil SB oběhnu až zítra :( Ted už pujdu spát.

Jídelníček 26.2.2010

26. února 2010 v 7:04 | Capy |  Jídelníček
Snídaně: 3 menší rohlíčky plněné tvarohem
Svačina: houska se sýrem
Oběd: dušená zelenina,brambor

Ten, kdo jí maso, spíše ztloustne

22. února 2010 v 20:09 | Capy |  Rady a Tipy
Milovníky masitých pokrmů snadno poznáte - jsou totiž většinou obézní. Jen minimum vegetariánů má nadváhu, proto většina lidí s jídelníčkem býložravce patří mezi nejhubenější.


Zvláště u žen je to podle expertů z Tufts University v Bostonu nejpatrnější. Pro mnohé obézní ženy z toho tedy plyne ponaučení, chtějí-li mít svou váhu pod kontrolou, musí nahradit většinu masitých pokrmů zeleninou.
V testovací skupině čítající 55 tisíc Švédek byly jednak maso milující ženy a také vegetariánky, laktovegetariánky (vedle zeleniny jedí i mléčné výrobky) a semivegetariánky (jedí občas ryby a vejce). Všechny typy vegetariánek byly o dvě třetiny hubenější než masožroutky. Mezi milovnicemi pokrmů ze zvířat bylo 40% osob obézních, zatímco mezi vegetariány nadváhou trpělo jen 25%.

"Rostlinné pokrmy jsou celkově vzato bohaté na sacharidy, ale obsahují také hodně vlákniny, která člověka rychleji zasytí. Mají navíc rovněž řadu živin, které jsou zdraví prospěšné,"
řekla Kirstin Newbyová z Bostonu. Podle ní navíc rostlinná strava často pomáhá při léčbě
rakoviny a srdečních chorob. Masožrouti se však podle jejího názoru nemusejí vzdát svého oblíbeného kusu zvířete, stačí, když budou volit libová masa a nízkotučné mléčné výrobky.

Hubnout i za pomoci čokolády

22. února 2010 v 20:08 | Capy |  Rady a Tipy
Odpírat si čokoládu by si neměli ani ženy, které se snaží zhubnout. Podle britských vědců si tím totiž ještě více škodí!

Pokud si žena tu a tam čokoládu dopřeje, nezkonzumuje jí tolik jako ta její milovnice, která se jí snaží vyhýbat. Hrozí jí totiž, že nakonec podlehne a sní jí najednou mnohem více. Což vede k jo-jo efektu a opětnému přibývání na váze.

"Vyhýbání se něčemu se jeví jako naprosto zrádné. Nejnebezpečnější věc, kterou můžete
udělat, je říci lidem, aby na čokoládu nemysleli. Musíme řešit tohle chování tím, že poskytneme ženám alternativu namísto nucení k abstinenci," tvrdí autor studie James Erskine z University of Hertfordshire.
Jeho tým sledoval 130 dobrovolnic, jimž byla čokoláda poskytnuta poté, co buďto svou touhu po kakaové pochoutce volně vyjádřily, nebo poté, co se své myšlenky na čokoládu snažily potlačit. Vědci zjistili, že ženy, které měly své myšlenky potlačit, zkonzumovaly o 50 procent čokolády více než ty, jimž bylo dovoleno volně svou chuť na čokoládu prezentovat.
U žen, které potlačují své myšlenky, sílí jo-jo efekt, který vede posléze k přejídání a přibývání na váze.U mužů se přitom účinnost tohoto efektu neprokázala.
"Jo-jo efekt se zdá být největším problémem, když se lidé snaží potlačit něco, co sami shledávají problémem. Mohlo by to být prostě tak, že ženy vidí v pojídání čokolády větší problém než muži. Teď musíme najít nový způsob, jak pomoci ženám změnit jejich chování namísto toho, abychom jim jen říkali, že nemají něco jíst," tvrdí Erskine.

Jídelníček 21.2.2010

21. února 2010 v 9:25 | Capy |  Jídelníček
Snídaně: 2 malé roládky(cca 30-40g) + kakao
Svačina: kousek štrudlu
Oběd:
Svačina2:
Večeře:

Pohyb:
Pití:

Tlustí tloustnou stále víc

21. února 2010 v 9:24 | Capy |  Rady a Tipy
Lékaři zvedají varovně prst ve spojení s celosvětovým problémem zvaným nadváha a obezita. Zjistili totiž, že u lidí s nadváhou a obezitou dramaticky rok od roku roste váha.

"Zatímco hubení lidé se posledních deset let v průměru drží stále na stejné váze, u obézních
váha stále roste," upozorňuje profesorka Jane Wardleová zabývající se vztahem mezi nadváhou a rakovinou.
Varování by přitom měli zaznamenat především lidé do pětačtyřiceti let, kteří za posledních deset let přibírají nejvíce. U mnohých tak platí, že pokud měli před deseti lety nadváhu například dvacet kilogramů, dnes jde o pětadvacet i třicet kilo.
Odhaduje se, že ve vyspělých zemích je okolo pětiny až čtvrtiny lidí s nadváhou. "Všem těm hrozí zvýšené riziko rozvoje některého druhu rakoviny. Například ve Velké Británii už obezitu můžeme nazvat epidemií," dodává doktorka Lesley Walkerová.

Život s tuky

21. února 2010 v 9:21 | Capy |  Výživa
Neustále se o nich mluví, skloňují se ve všech pádech, každý den jsou s námi. Tuky chtě nechtě tvoří našeho životního partnera. Jedno je jisté: náš organismus je nutně potřebuje!

Vedle bílkovin a sacharidů jsou tuky další základní živinou, kterou náš organismus potřebuje k správnému fungování. Jsou nezbytné pro stavbu hormonů, udržují teplotu, chrání orgány před poškozením, rozpouštějí vitaminy A, D, E a K. Z toho důvodu je nutností, aby tuky tvořili část našeho denního jídelníčku (30 - 35%), přičemž zhruba dvě třetiny by měly tvořit kvalitní rostlinné tuky či oleje. V nich jsou obsaženy tzv. nenasycené mastné kyseliny, které snižují cholesterol (sem patří i srdečné a cévní systém podporující omega-6 a hlavně omega-3 kyseliny, jenž si naše tělo neumí samo vyrobit - na tyto kyseliny je bohatý rybí tuk, ořechy, listová zelenina).

Tuky tvoří mastné kyseliny, které se dělí na:

Nasycené mastné kyseliny najdeme v živočišných tucích. Zvyšují hladinu cholesterolu v krvi, čímž zvyšují riziko onemocnění
srdce a cév. Proto bychom jich měli přijímat nejméně.

Mononenasycené mastné kyseliny jsou v rostlinných olejích. Na cholesterol moc nepůsobí, ale pro organismus jsou v podstatě nedůležité.

Polynenasycené mastné kyseliny obsahují zejména rostlinné a rybí tuky. Snižují cholesterol, snižují krevní sraženiny. Chrání srdce a cévy. Tělo si je však nedokáže vytvořit!

Transmastné kyseliny nejsou pro naše zdraví vůbec pozitivní. Zvyšují cholesterol! Největším zdrojem jsou některé druhy sladkého pečiva a zákusků, pokrmy rychlého občerstvení a hlavně živočišné tuky.

Využití tuků

Tuky jsou především potravinami. Farmacie je využívá jako krycí a dráždicí prostředky pro kůži, tvoří základ mastí. Nenasycené mastné kyseliny jsou samy o sobě nepostradatelnou součástí potravy. Nesmíme opomenout obrovský technický význam tuků, zejména při výrobě barviv, laků a mýdel.


Fazolová dieta zabírá!

21. února 2010 v 9:11 | Capy |  Diety
Za šest měsíců můžete zhubnout 38 kilogramů! Nevěříte? Věřte. Důkazem je osmadvacetiletý James Skeates z anglického hrabství Suffolk a přitom se nijak netrápil v jídle. Zato konzumoval fazole každý den.

Dopřával si dvě konzervy fazolí v rajské omáčce. Ze 133 kilogramů za půl roku klesl na 95. Tesař z Haverhill fazolím prý také vděčí za enormní nárůst energie. Cítí se prý mnohem mladší a dokáže držet krok s tříletou dcerou Eleanor a desetiměsíčním Georgem.

"Dával jsem si denně dvě konzervy, pojídal jsem je během přestávek v práci, potom doma s neloupanými bramborami, celozrnným chlebem a těstovinami. Nikdy jsem neměl hlad, ale váha
se snižovala. Nedělalo mi žádné problémy jíst všechny ty fazole, ale je zvláštní, že teď, kdy jsem dosáhl své cílové váhy, začal jsem trpět trochu více větry," tvrdil James internetovému magazínu Ananova.

"Fazole v konzervě jsou dobré jako součást zdravého vyváženého jídelníčku
, ale nemůžeme doporučit více než jednu porci denně. Fazole jsou nízkokalorické, takže pokud si je dáte místo sýra na toast, pak bych očekávala, že zhubnete," tvrdí dietoložka Isabel Hooleyová ze Suffolku.

Je tmavé pečivo skutečně celozrnné?

21. února 2010 v 9:04 | Capy |  Výživa
Odborníci na zdravou výživu a hubnutí
jednohlasně doporučují konzumaci cereálií - to znamená i konzumaci tmavého, tedy celozrnného, pečiva. Pokud nahradíte bílé pečivo celozrnným, uděláte jedině dobře. Při nákupu si však dávejte pozor. Ne každé "tmavé" pečivo je skutečně celozrnné!

"Tmavé" neznamená vždy "celozrnné"
Opravdu, ne každé tmavé pečivo musí být celozrnné! Někdy je v obchodě těžké rozeznat, které pečivo je vyrobené z celozrnné mouky a které nikoliv. Produkt může být tmavý, ale celozrnné mouky v něm nejsou vůbec obsaženy nebo jen v minimálním množství. Jedná se totiž pouze o obchodní název, který charakterizuje barvu pečiva. Tmavá střídka je často docílena některými surovinami jako například směsí, která obsahuje pražené výrobky z obilovin, především ječmene nebo žita. Barva pečiva je pak hnědá až kávová a také v chuti a vůni lze rozpoznat kávovinu. Nejedná se ale o nic nezákonného nebo snad šizení spotřebitele, výrobce jednoduše využívá barevné a chuťové variace a kombinace surovin. Pečivo z tmavé (obarvené) mouky má pak stejné vlastnosti jako pečivo z bílé mouky.

Proč dát přednost celozrnnému pečivu?
Bílé pečivo se vyrábí z bílé mouky, při jejíž výrobě se používá pouze vnitřní část zrna. Ta neobsahuje tolik minerálních látek
a vitaminů jako vrstva vnější. Bílá mouka je proto z výživového hlediska mnohem méně hodnotná. "Bílé pečivo má také méně vlákniny
a vyšší glykemický index než pečivo celozrnné. To znamená, že se po požití takové potraviny
poměrně brzy dostaví hlad. Vyšší glykemický index vede k většímu vzestupu hladiny cukru v krvi, tedy i k uvolnění většího množství hormonu inzulínu, který mimo jiné podporuje také ukládání energie do tukových zásob. Energetická hodnota bílého a celozrnného pečiva je téměř stejná - u celozrnného může být dokonce o něco vyšší. Výživová hodnota ale mluví jednoznačně ve prospěch pečiva celozrnného", vysvětluje MUDr. Pavel Hlavatý, obezitolog z pražského Endokrinologického ústavu.

Celozrnné pečivo
se vyrábí z celozrnné mouky, která obsahuje i vnější vrstvy zrna. Ty jsou bohaté na vitamíny, minerální látky, esenciální mastné kyseliny a vlákninu. Z biologického aspektu je tak pro nás konzumace celozrnného pečiva zdravější. Dalším plusem je jeho nižší glykemický index a tudíž i vyrovnanější hladina cukru v krvi. Dávejte však pozor na to, že celozrnné pečivo může mít kratší dobu trvanlivosti.

Jak poznat, že je výrobek celozrnný? Podle názvu, složení, ceny a chu
ti!
Pro výběr celozrnného pečiva a cereálií platí stejná pravidla. Řiďte se především názvem výrobku. V obchodě hledejte výrobek s označením "celozrnný". Pouze toto označení vám zaručí vysoký obsah celozrnné mouky. Přečtěte si proto pozorně na obalu údaje o složení. Výrobce někdy uvádí jednotlivé suroviny v procentech, ve kterých jsou v potravině zastoupeny. Častěji však na výrobku najdete pouze výčet použitých surovin. V tom případě si všímejte pořadí, ve kterém jsou uvedeny. Na prvním místě je totiž ta složka, které je v produktu nejvíc, na posledních místech pak ty, které jsou v minimálním zastoupení. Zdraví prospěšnější je pak takový produkt, které má ve svém složení na prvním místě uvedenou právě celozrnnou mouku. Pokud natrefíte na výrobek, který se prodává bez označení z čeho je vyroben, vyžádejte si informace
u prodávajícího. Ten by vám měl informace o složení výrobku podat.
Poznávacím znamením mohou být také hrubé kousky na povrchu pečiva a snídaňových lupínků. Jedná se o částečně zpracované obaly zrna. Ale semínka, která jsou vidět na první pohled, ještě neznamenají, že je produkt vyroben z celozrnné mouky. Toto poznávací znamení je pouze orientační.
Dalším z vodítek při nákupu kvalitního celozrnného výrobku může být i vyšší cena. Kvalitu pečiva i celozrnných cereálií v neposlední řadě poznáte také podle chuti a kompaktnosti.

Důležité je správné množství
Odborníci na zdravou výživu doporučují jeden až dva kousky celozrnného pečiva denně. U snídaňových cereálií doporučená porce činí 30g. Cereálie je vhodné konzumovat s mléčným výrobkem (mlékem nebo jogurtem), který výrazně snižuje jejich glykemický index.

Hlad je jen pocit?

21. února 2010 v 8:56 | Capy |  Rady a Tipy
Bez potravy člověk vydrží i několik týdnů, ovšem hlad bude cítit už po pár hodinách. Proč vlastně hlad cítíme? Vždyť nebýt jeho, bylo by hubnutí zcela přebytečným procesem.

Hlad je pocit, který vzniká, když hladina glykogenu (živočišného škrobu) v krvi poklesne pod určitou hranici. Běžně má člověk zásobu 250 - 450 g glykogenu, který se při cvičení vyčerpává. Proto organismus ve snaze opět doplnit potřebnou hladinu vykonává proces v podobě přijímání potravy. Řídícím orgánem ovládajícím hlad je část mozku zvaná hypothalamus.

Zdravý člověk může přežít zhruba 50 dní bez příjmu potravy, ale samotný pocit hladu se dostavuje již po několika hodinách od posledního přijímání jídla. Rychlost objevení pocitu hladu je silně subjektivní záležitost, která závisí na každém jedinci.

Zajímavost: Víte, že na světě umře každý den přibližně 25 000 lidí hlady a to převážně v chudých rozvojových zemích?

Jídelníček 20.2.2010

20. února 2010 v 9:00 | Capy |  Jídelníček
Tááák se vracim :) snad mi to zustane na dlouho ..Ted jdu oběhnout SB :)

Tak jak ste si asi všimli tak jsem změnila dess :) . Vubec jsem nevěděla koho mám dát na dess. Nejdřív jsem chtěla zase nějaký real thinspo,nějakou celebritu až po Avril. Pak jsem uviděla jméno Natalia Oreiro asi před 5lety jsem jí strašně žrala ale po Kachore(telenovela) se po ní slehla zem. Pak zadám na seznamu její jméno a vyjedou mi její fan stránky a zjistim že pořád Natalie žije :D :D .. Když sem viděla její fotky tak mi už bylo jasný s kym bude dess :).. Natalie pořád natáčí a ted od ní vyjde jak jsem četla new film .. Tý jo zajímalo by mě proč jsem na to přišla až ted :D A jak se vám líbí new desing je hezčí než tamten předtím ??? :) .. Pro mě určitě ano.

Snídaně: 2 malé roládky(cca 30-40g) + kakao
Svačina: cca. 40g dobré vlákniny + mléko
Oběd:5 malinkých kousku čevabčiči(1ks cca. 10) brambory + obloha
Svačina2: Megálně posráno
Večeře: posráno

Pohyb:
Pití: celkem dost

Do týdne zase ready :)

12. února 2010 v 22:23 | Capy |  Moe kecy
Ahojky holky :) Jen vám oznamuju že do týdně budu zase 100% ready .. A tec doufám že už doopravdy a né že to po 2 dnech zdám :D

brm brm

5. února 2010 v 21:32 | Capy |  Moe kecy
Ahojky lidi :/... Jídelníček vám říkat nebudu .. Ani se ho nepamatuju - odpoledne bylo totálně posraný :( ... Vážit se radši nebudu protože jsem to doostala určitě bych se toho čísla lekla .. Lidi potřebovala bych si s někým z vás popovídat :/ Potřebuju vrátit sílu do hubnutí jako minulý rok .. Ikdyž myslím že se mi nechce cvičit kvuli tý zimě :( Moje ICQ je 596903163 mužete si mě všichni přidat ..

Už chci jaro ...


žiju :D

3. února 2010 v 20:02 | Capy |  Moe kecy
No lidi nebojte žiju :D Jen trošku nestíhám .. Tim pádem chci ukončit nákou aktivitu na PC abych stíhala tehle blog( je na 2. místě v žebříčku nejduležitějších věci na PC) :D .. Ráda bych vymazala ze svého seznamu world of warcraft(no začala jsem asi po pul roce hrát znovu :/).. Njn tak já něco vymyslím :D A zítra vám dám určitě vědět... A taky už konečně oběhnu SB a udělám měnší třídění SB(akorát že to nebude o zapisování...) A holky jak vám jde hubnutí ? :) Mě celkem dobře bych řekla váha se drží mězi 55-56kg takže dobrý :)